Si esteu a la Vall d’Aràn i busqueu una excursió per fer amb la canalla, us recomanem anar a les fonts del riu Joèu (Uelhs deth Joèu). Prop de Viella, a uns quinze kilómetres, es troba la petita població de Es Bordès (“Les Bordes”). Seguint la carretera que creua aquesta localitat direcció a Uelhs deth Joèu,  a uns 7 kilòmetres de distància trobareu un aparcament on deixar el vostre vehicle. Des d’aquí comença un camí totalment accessible per a cotxets i cadires de rodes que va paral.lel al riu. També pode seguir un altre camí fins al riu que trobareu si baixeu un petita baixa. Aquí arribareu a les fonts del riu Joèu.

Si voleu seguir l’excursió podeu creuar el point i pujar unes escales. Aquest és el tram més dur de tot el recorregut, a partir d’aquí el trajecte és pla. Cal anar ben preparat ja que segons l’època de l’any hi podeu trobar neu. Un agradable trajecte de 3 kilómetres fins al Pla de l’Artiga de Lin.

A la zona de l’Artiga de Lin trobareu un altre aparcament que és on la gent deixa el cotxe per fer el recorregut a l’inversa. Us recomanem que el feu com nosatres vam fer, ja que d’aquesta manera el trajecte final entre els dos aparcaments serà de baixada.